Array Array

Authors

  • Ángeles Commisso
  • Miriam Campos
  • Rosario Díaz
  • Mabel Nuñez

Abstract

The paper analyzes the process of supervising the pre-professional practices of students of Social Work, in a University of Buenos Aires. Document analysis is used as a methodology, comparing the initial works of the students, in which they describe the institutional organizations and the demand received, and the final works in which they elaborate situational knowledge, construct mediations and propose lines of action.

References

CAMPOS, M; CATALDI, M.; COMMISSO, A; DÍAZ, M. y NÚÑEZ, R. (2017): “La universidad en el conurbano bonaerense. Desafíos en el proceso de enseñanza – aprendizaje”. Ponencia presentada en el “l Congreso Nacional de Prácticas de Enseñanza en la Universidad”, UNDAV, y publicada en el libro de resúmenes.
FREIRE, P. (1974): “Pedagogía del oprimido”. Editorial Siglo XXI.
GUERRA, Y. (2004): “Instrumentalidad del proceso de trabajo y Servicio Social”. XVIII Seminario Latinoamericano de Escuelas de Trabajo Social. La cuestión Social y la formación profesional en Trabajo Social en el contexto de las nuevas relaciones de poder y la diversidad latinoamericana. San José, Costa Rica.
PICHÓN RIVIÉRE, E. (1983): “El proceso grupal: del psicoanálisis a la psicología social”. Ediciones Nueva Visión.
ROBLES, C. (2013): “Supervisar ¿para qué? Lo oculto tras la resistencia”. Editorial Espacio.
TONÓN, G.; Robles, C.; MEZA, M. (2004): “La supervisión en Trabajo Social- una cuestión profesional y académica”. Editorial Espacio.
WEBER, C. (2010). “La problematización como herramienta desnaturalizadora de lo social”. En Revista Escenarios Nro. 15. Universidad Nacional de La Plata.

Published

2020-07-15